9 Ekim 2010 Cumartesi

Servis Deneyimi "Engin"

      Uzun zamandır biliyorum Engin Otomotiv'i. Daha önceleri özel Saab servisiydi. Birkaç yıl önce yetkili servis oldu. Hep aklımdaydı nedir, nasıldır merak ediyordum. Muradıma sonunda erdim:)

      Önce randevu almak için aradım servisi. Bir hanımefendi açtı telefonu. İsteklerimi sordular, ben söyledikten sonra (isteklerim ayrı bir yazının konusu) da "sizin istekleriniz genellikle elektrik aksamıyla ilgili işler yarın değil de öbür gün gelseniz nasıl olur? Yarın elektrikle ilgili bakım yaptıracak baya bir araç var" dediler. Peki dedim. Memnun da oldum. Bilgi verip açıklama yapları hoş gerçekten. "Yarın arkadaşlarımız müsait değiller, diğer gün gelin" de diyebilirlerdi. En azından benim bilip, görüp, yaşadığım güzel ülkemde genelde böyle olur.
      Sabah 09:00 için randevum. Ama sağolsun güzel İstanbul; saat 08:00'da yola çıkmama karşın ancak 09:40'da varabildim servise. (Kadıköy-Maslak 1.4 saat:)

      Servis gayet güzel, geniş, ferah. Araç kabule gidip derdimi anlattım. İsteklerimi not alıp, servise kaydımı yaptılar. Aracı teslim ettim. Hem havanın yağışlı olmasından hem de yapılacak işlerin basitliğinden içeride bekledim SAABımı. Araç kabulden servisin içini görebiliyorsunuz. Herşey şeffaf. Bu da hoşuma gitti. Engin aynı zamanda Opel'in de yetkili servisi. İçerideki araç yoğunluğu oldukça fazla idi. Benim gördüğüm kadarıyla daha çok SAAB vardı içeride.

      Oturup biraz Opel kataloglarını ve yeni Astra kataloğunu inceledim. SAAB ile ilgli bir katalog göremedim. Gerçi ben hepsini biliyorum ama yine de gözlerim aramadı değil.
      Yaklaşık 20 dakika sonra servis isteklerimle ilgili bilgi verdiler. Gereklileri için onayımı aldılar. Bundan bir 15 dakika sonra da aracımın hazır olduğunu söylediler.
      Faturam kesilirken ödeme seçeneklerinden bahsettiler. Detaylarını hatırlamasam da baya fazla ödeme seçeneği vardı ( x banka taksit, y banka taksit, z karta vs.. gibi) İki kredi kartımın çipleri bozuk diğer kartımda da 0 (yazıyla: sıfır :) limit olduğundan çok dikkat etmedim ayrıntılara ancak bu kadar seçenek servis için mükemmel bence. Belki ben çok eskide kalmışımdır ama otomobil servislerinde  taksitlendirme vs. yapıldığını bilmiyordum.
      Ücreti ödeyip faturamı aldıktan sonra iyi günler diyerek aracıma bindim. Koltuklarımı ayarlayıp emniyet kemerimi taktım ki oda ne. Aracın içerisinde farklı bir ruhsat ve küçük bir karton kutu.Ülen niye buraya koymuşlar, ne işi  var ki benim arabamda elalemin ruhsatınıın, kutusunun diye içimden söylendim doğal olarak.
      Emniyet kemerimi çözdüm kutu ve ruhsatı alırken kendi ruhsatım bunların altından gözüktü. Kayıt için vermiştim onlara. Benim ruhsatın içerisi kağıt fabrikası mübarek, bayağı kalın. Ama dur hele incelmiş, tığ gibi olmuş. Açtım baktım içerisi bomboş. Yüzüm kızardı hemen. Meğer ruhsat kılıfımı yenilemişler. Üzerinde SAAB ve Opel logoları basılı. Kutuda da çok şık, üzerinde SAAB logosu ve Engin Otomotiv'in telefon numarasının basılı olduğu bir anahtarlık var. Bir de SAAB logolu otomobil kokusu! Bu da tabiki çok hoşuma gitti. EGEM Oto'nun kılıfını emekliye ayırdım. Ayrıca bu kılıf siyah olduğu için daha uyumlu oldu arabayla. 
Allahtan "bunları unutmuşsunuz" diye geri götürmedim. On saniye aralıksız gülerlerdi bana sanırım.

      Engin Otomotiv son sürprizi de evde yaptı bana. Eve ulaşınca faturayı aracımın klasörüne kaldırmak için zarfından çıkadım. Zarfın içerisinden faturadan ayrı olarak bir teşekkür yazısı çıktı. Bana araç servisteyken göstermiş olduğum sabır ve anlayış için teşekkür ediyorlar. Bu da çok güzel ve ince bir düşünce. Fazla uzatmyayım.

Ve SONUÇ: Engin Otomotiv'den memnun kaldım. Neden:

+Personel bilgili, ilgili. Telefondaki ve servisteki hanımefendiler sekreter zihniyetli değil.
+İnsanlar güler yüzlü ve kibar. Devlet dairesi havası yok, sizinle yeteri kadar ilgileniliyor.
+Servis kısmı geniş, ferah.
+Bekleme salonu var.
+Serviste ne olup bittiğini bekleme salonundan görebiliyorsunuz.
+İçerisi derli toplu. Tabelalar,afişler ve broşürler güncel. (her ne kadar %90'ı Opel'e ait olsa da)
+Yeri çok rahat bulunabilecek bir konumda, çevresinde park sorunu yok.
+Servis elemanları temiz, kibar ve marka tulumlu.
+İnternet sitesi yeterli seviyede. http://www.saabmaslak.com/
+Kurumsal kimliğe sahip. Markalara ayrı ayrı (SAAB ve Opel) internet sitesi, anahtarlık, ruhsat kılıfı, teşekkür belgesi vb.

-SAAB'a ait görsel öge fazla yok. (afiş, amblem, reklam, duyuru vb.)
-Hediyelik ve aksesuar reyonu yetersiz.

      Servis benim sınavımdan geçti. Bundan sonra Engin Otomotiv'e gönül rahatlığıyla aracımı teslim edebilirim. (El bilgi: https://www.yedekparcabizde.com da Engin Otomotiv'in yedek parça satış sitesi.Şimdilik hoşçakalın.

2 yorum:

  1. Siz anlatırken benim bile yüzüme bir tebessüm geldi. Daha ne olabilir ki... Gerçekten çok güzel düşünceler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Serkan Bey..

    YanıtlaSil