13 Kasım 2010 Cumartesi

Herşeyin Fazlası Zarar

      Bence herşeyin fazlası zarar. Güvenliğin de! Ve söz konusu olan SAAB olsa bile..Geçen ay tatsız bir tecrübe yaşadım.



      Haftasonuydu aracımı park ettim. Yaklaşık olarak 4 saat sonra aracıma döndüm fakat park lambalarımın açık kaldığını farkettim. Nasıl bir dalgınlıkla inmişim arabadan, ilginç. Herneyse anahtarımı kontağa taktım, çevirdim "Check OK". Yüzüm güldü tabi ama kontağı on konumuna çevirdiğimde sadece "tık" sesini duyabildim :( Akü herhangi bir şekilde zayıf değildi. İç aydınlatmalar, radyo-cd çalar çalışıyordu. İki kez daha şansımı denedim fakat aynı tık sesiyle karşılaştım. Fabrika çıkışlı orijinal aküyü başka bir araçdan şarj ettim. Şarj esnasında da herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Üzerine de araç yaklaşık 1 saat çalıştı. Açıkçası döndüğümde aracımı çalıştıramayabileceğimi düşünüyordum.
      Yeni nesil araçlarda özellikle akü değiştirdikten sonra veya aküyü şarj ettikten sonra birtakım sıkıntılar oluşabiliyor. Bu yüzden birkaç saat sonra araca döndüğümde kontağı çok tedirgin şekilde çevirdim "Check OK". Bir önceki tecrübe dolayısıyla bu yazı beni rahatlatmadı :) Ama On konumunda araç sorunsuzca çalıştı. 40 dakikalık bir yolculuktan sonra yemek yemek için aracımı park ettim. Hızlıca yemeğimi yiyip aracıma döndüğümde kumanda hiçbir şekilde çalışmıyordu. Tüm tuşları ve fonksiyonları denemem karşın sonuç alamadım. 
      Elektronik anahtarın içerisindeki geleneksel anahtarı da denedim fakat nafile..

      Hemen bir saatçi bulup kaliteli bir pille (Sony) anahtarın pilini değiştirdim.

      Sonuç değişmedi.  Gidip evden yedek anahtarı getirdim fakat yine hüsran...:(
      Saab Yol Yardım ve Engin Otomotiv'i arayarak yardım istedim. Aracın yetkili servisçe açılabileceğini söylediler. Çilingir gelse dahi aracın özel bir güvenlik sistemi olduğunu ve çilingirin aracı açamayacağını söylediler. Ben yine de şansımı denemek istedim. İyi bir çilingir buldum. Ancak servisin söylediği gibi çilingirin 1 saatlik çabası sonuçsuz kaldı. Bu arada aracın alarmı da bangır bangır ötmeye başladığından çilingir kaputu açma üzeri yoğunlaştı. Yaklaşık 30 dakikalık uğraştan sonra kaputu açabildi. Akü kutup başlarını sökerek alarmı susuturduk. Fakat çok ilginç bir şekilde yüksek desibelli alarm sussa da aracın arka tarafından başka bir alarm ötmeye başladı :-) Çilingir şu ana kadar açamadığı ilk araç olduğunu da belirterek ve kan ter içierisinde yanımdan ayrıldı :-)
      Sonrası mı? Tabiki doğruca Opal SAAB'a yolculuk;

      Opal sorunu çözdü. Asıl anahtarımın elektronik ünitesi bozulmuş.

      Geleneksel kilit sitemi de arızalı olduğundan çalışmamış. Ben aracı açmaya çalıştığımda da bir şekilde elektronik ünite aracın çalınmaya çalışıldığını düşünerek yedek anahtarımın da komutlarını yerine getirmemiş.
     Asıl anatar aracı çalıştırıyor fakat üzerindeki fonksiyon tuşları (açma-kapama-bagaj vd.) çalışmıyor.

      İlginç. Kilit sistemini tamir ettirdim ve bir tane yedek anahtar sipariş ettim.

     Bu tatsız hadiseden çıkaracağımız dersle bence SAAB'ınız için şunları yapın.

-Asıl anahtarınızın ve yedek anahtarınızın tüm fonksiyon tuşlarının çalışırlığını kontrol edin.
-Sürücü tarafındaki kapı kolundaki küçük anahtar kapağını çıkartarak asıl anahtarınızın ve yedek anahtarınızın geleneksel anahtarıyla sistemin çalışırlığını kontrol edin. Çalışmıyor ise mutlaka tamir ettirin. ,
-Her ihtimale karşın anahtarınızın yedek pilinden bir adet ruhsatınızın içerisine yerleştirin. Her zaman saatçi vs. bulamayabilirsiniz. (Aracınız, anahtarınız pil gücü azaldığında SID ekranında uyarı verecektir fakat yoğurdu üflemekte fayda var)
      Bu arada Opal'ı da ilk kez görmüş oldum. Detayları başka bir yazıya bırakıyorum. Görüşmek üzere..

4 yorum:

  1. Açıkçası yazınızı hayranlıkla okudum. Yazınız çok akıcı. Elinize sağlık.

    Ben de bir SAAB hastasıyım. Güvenliği konusunda bilgilerim var. Ama Bilmediğim konular da varmış.

    YanıtlayınSil
  2. Serkan bey tüm yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim. Yeni yazılarda görüşmek üzere.

    YanıtlayınSil
  3. Saab 9-3 kullanıcıları arasına bende katıldım.2009 ttid Aero.daha trafiğe çıkamadım ( motor kaputu ile ilgili sorunum var daha doğrusu motor kaputu bulmam gerekiyor bilgilerinize bilen veya bulan olur haber verirse çok sevinirim.) sizi zevkle takip ediyorum.teşekkürler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Nadir Bey teşekkür ederim. Umarım Aero TTİD nizle keyfe başlamışsınızdır.

      Sil