Gece yolda seyrederken SID'de beliren soğutma suyu eksik uyarısını önce çok fazla önemsemedim. Eve gelmeme yaklaşık olarak 20 kilometre vardı. Sorunsuz şekilde eve ulaşıp aracı park edip indiğimde araçtan damlayan suyu net olarak görebiliyordum. Bu kötü bir sinyaldi.
Ertesi sabah görebildiğim kadarıyla soğutma suyu borularını inceledim, sorun yoktu. Soğutma suyu kabı da geyet sağlamdı. Doğruca servisin yolunu tuttum. Malesef devirdaim ömrünü yitirmiş. Yenisiyle deviştirmek zorunda kaldım. Devirdaim yeri itibariyle değiştirilmesi zor bir parça. Motor kısmen aşağı iniyor diyebiliriz. Devirdaimle birlikte birkaç parça daha değiştirdim. (bir kasnak, bir kayış, arka diskler, ön ve arka balatalar vs.) Kısacası kapsamlı bir yaz bakımı olmuş oldu. Bu konuda şansım şu ki otoyolda ve gündüz vakti sıcaklığın 35 derecelere çıktığı bir anda bu arıza meydana gelmedi. Aksi halde 1 km de bir durup bekleyip ilerlemek ve sürekli su takviyesi yapmak zorunda kalacaktım.
Birkaç gün sonra ise Aeroya binip kontağı çevirdiğimde bir tık sesi belirdi. Araç çalışmadı çünkü akü bitmişti. Akünün zayıf olduğunu SID deki saatin sıfırlanmış olmasından anladım. Aküyü takviye ederek aracı çalıştırdım ve şarj olması için yaklaşık olarak 1 saat boyunca yol yaptım. Ertesi sabah araca bindiğimde sonuç gene aynı idi. Akü göstergesi de ömrünü dolduğunu açıkça gösteriyordu.
Gösterge şeffaf, normalde koyu olamsı gerkirken. |
Bu arada yeni akü 74 amper. Şu an için sorunsuz kullanıyorum. Umarım bir 7,5 sene de bu aküyü kullanırım.
Yeni bir yazıda görüşmek dileğiyle hoşçakalın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder