Ne zamandır aklımdaydı Aero'ya yeni bir hava filtresi takmak.
Orijinalliğini bozmamak için kapalı tip (kutu içi) bir hava filtresi almaya karar verdim. Marka olarak ise K&N' i tercih ettim. K&N hava filtresi konusunda uzmanlaşmış bir Amerikan firması. Klasik orijinal hava filtreleri kağıttan imal ediliyorlar. Performans filtreler ise pamuktan imaller. K&N filtreler de tabiki pamuktan imal ediliyorlar.
K&N'de Aero'ya uygun olan model numarası 33-2337. Şaşılmayacak şekilde Türkiye'de (yetkili ithalatçı ve distribütör dahil) bulmak mümkün olmadı. Bu yüzden Amerika'dan getirtmek zorunda kaldım. K&N tüm filtrelerini Amerika'da üretiyor ve hava filtrelerine sınırlı 1 milyon mil garanti veriyor. Yani evladiyelik :)
Gelelim filtreyi takma kısmına. İhtiyacımız olan sadece Torx (25 lik) uçlu ve 7mm'lik düz uçlu birer tornavida.
5 tane Torx uçlu vidayı söküyoruz.
Daha sonra çıkış borusu üzerindeki kelepçenin 7 mm lik düz vidasını gevşetip boruyu filtre kapak takımından ayırıyoruz.
Kare içindeki hava akış sensörüne ve kablosuna dikkat ! Çıkış borusunu sökerken zarar vermeyin. |
Çıkış borusunun sökülmüş hali. |
Boru bu şekilde tutulunca kenarlardan esniyor ve kolayca sökülüyor. |
Kutunun içinde böcek kalıntıları, otlar, saplar, kum taneleri hatta taşlar olabilir. Bunları temizlersek uygun olur. Ben komple kutuyu sökerek temizliyorum ancak çekiş gücü yüksek bir elektrikli süpürge de iş görür elbette.
İçinden biraz kum ve ot çıktı :) |
Temizlenmiş hali. |
Kutu içeriği. |
Bu andan itibaren 12786800 parça kodlu orijinal hava filtresi görevi K&N 33-2337 ye teslim ediyor.
K&N görev yerinde. |
K&N yaklaşık olarak 50.000 km.de bir temizleniyor. Kendi özel temizleme losyonu ve yağı da ayrıca satılıyor. Bu losyonu ve yağı kullanırken de dikkatli olmak lazım. Çünkü aşırı losyon ya da yağ akış sensörüne zarar verebilir. Bunun yerine ters taraftan tutulacak emiş gücü yüksek bir elektrik süpürgesi de yeterli ve güvenli olabilir.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder