11 Mart 2012 Pazar

Hızlı Boya Koruma

   

      Bir önceki yazıda iç ve dış temizliği kendim yapacağım demiştim. Fırsat buldum ve hızlı bir bakım yaptım.
 
      Ağır ve yoğun kar yağışlı gecen kıştan kalan bir bir sürü leke!!

 Aero yorgun :)

      Hızlı dediğim yaklaşık olarak 12 saatlik bir bakım. :) İlk iş aracın içini, döşemelerini temizledim. Deri kısımlarda Turtle Wax Premium Deri Temizleme ve Bakım losyonunu kullandım. İlk kez kullandım bu ürünü, gayet başarılı bir ürün. Plastik kısımlarda ise her zamanki gibi Sonax Araç İçi Temizleyici kullandım. Sanırım bu ürünü herkes görmüştür. Şeffaf olan Sonax ürünü. İç kısım zaten temiz olduğu için yoğun emeği kaportaya verdim.
Koltuklar Ona Emanet :)

      Cilanın üzerinde kar ve asit yağmuru sebebiyle yıkamayla çıkmayan izler mevcuttu. Aynı zamanda çeşitli reçine kalıntıları da vardı. Bu yüzden boyaya ilk olarak Meguiars Kil uyguladım tabi ki yanında Meguiars Quik Detailer ile birlikte.

Kil ve Quik Detailer
      İyi ki kille başlamışım. Gördüklerim dışında pek çok yerden de reçine artıkları çıktı. Hepsini böylelikle ortadan kaldırmış oldum.

Olan kile oldu :)
      Daha sonra Autoglym Super Resin Polish ile yüzeyi temizledim. Autoglym bir İngiliz markası ve oto bakım ürünleri gerçekten çok kaliteli. Eskiden Türkiye'de malesef bulunamıyordu ama artık Hepsiburada'dan bile temin edilebiliyor. Super Resin Polish ise genelde yüzey temizliği için kullanılan çok çok az aşındırıcı özelliği olan bir cila. Hafif dereceli oksitlenmeyi ve donuklaşmayı yok ediyor. Ama benim Aerodaki asit ve kar lekelerine bir şey yapamadı doğal olarak.

Çok Kaliteli Bir Ürün...
      Super Resin Polish istediğim etkiyi göstermeyince ben de işi bir Türk'e, 70 yıllık ÇBS'ye teslim ettim :)
AUTOLINE  BELCO-AQUA  İNCE  POLISH  PASTA, ticari ismi tam olarak bu. Bu uzun isimli ürün çok pratik. Su bazlı olduğu için uygulaması çok zevkli ve basit. Çok da etkili. Bu ürünü uygularken dikkat edeceğiniz tek şey ürünü sürekli olarak ıslak şekilde uygulamak.


AUTOLINE  BELCO-AQUA
      ÇBS ürünleri eskiden çok daha uygun fiyatlara bulunabiliyordu. Geçen gün internet üzerinden fiyatlarını inceledim. Eğer piyasada da bu fiyatlarla satıyorlarsa başta boya tamirhaneleri olmak üzere hiç kimse artık ÇBS kullanmıyordur. Ürünleri bence kaliteli, fakat şu halde ithal ürünlerle aynı fiyatta. İthal ürünlerin marka imajları, reklam, tanıtım faaliyetleri göz önüne alınırsa bu fiyatlara ÇBS'nin satış yapabilmesi bence mucize olur. Her neyse..

      ÇBS'den sonra tüm ince çizikler, asit ve kar lekeleri yok oldu. Tabiki uygun ürünlerle kapmsamlı bir çalışma olmadığı için dairesel çizikler genel olarak duruyorlar. Benim amacımda zaten dairesel çizikleri gidermek değildi. Bahsettiğim lekeleri gidermek bana yetti.
      Son kat olarak da benim kesinlikle 1 numaram olan Coli kullandım. Aeroya da ancak Coli yakışırdı zaten :)
Collinite 915 ve Aero
      Collinite yaklaşık olarak 70 yıllık Amerikalı bir wax üreticisi. En mükemmel ve meşhur waxı ise 915. 915 parlaklık ve koruma sağlayan bir son kat cila. Araca (özellikle de koyu renkli ise) üst düzey derin bir parlaklık katıyor. Aynı zamanda boya üzerinde kir, toz ve su tutunmasını zorlaştırıyor. Böylece yıkamayı kolaylaştırıyor. Ben her zamanki gibi ürünü elle uyguladım ve yaklaşık olarak yarım kilo verdim :):) Yine de Collinite parlaklığı ve koruması verdiğiniz emeğe değer. Tahminen bu wax Aeroya 2-3 ay kadar koruma sağlayacaktır. Bu ürünün malesef Türkiye'de yetkili bir dağıtıcısı yok. Yine de Türkiye'de bilinen bir ürün olduğundan piyasada bulunabiliyor.

      Son olarak zaten temiz olan motor bölmesini sadece sildim.
Silmek yetti.



Sonunda parladı :)
     Sonunda bakımı bitirdim. Lekeler yok olduğu için içim rahat, huzurla uyuyabilirim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder