4 Haziran 2013 Salı

VAY BAŞIMA GELENLER !

   
      Küçücük, tırnak kadar bir kusurun ta buralara kadar geleceği kimin aklına gelirdi ? Tabi ki benim :)

      Aeroya bakım yaparken ön orta ızgaradaki küçük bir taş izi ve Saab yazısının çıkan boyaları beni rahatsız etmişti.

Küçük taş izi ve yıpranan boya.

      Bende ızgarayı çıkardım ve yazıyı çok hafif şekilde güzelce boyadım. Izgarayı tekrar yerine taktım. Eskisinden iyi durumdaydı. (Bu arada acaba yeni panjur ne kadardır diye de merak ettim. Babam Gökşenler'e sormuş ve übersonik bir rakam almış bunu da ayrıca belirteyim).
Düzeltme yapılmış amblem.

      Her ne olduysa otoyolda Aero ile keyifli birkaç dakika geçirirken oldu. 200+ larda iken bir anda gözümün önünde çok küçük bir karartı gördüm. Daha sonra ön camdan gelen tok bir kütürdeme ile irkildim. Tabi ben bir anlık tepki ile Aeronun içerisinde tam siper yaptım :) Ne olduğunu anlayamadan hemen sağ dikiz aynasına baktım. Çok şükür arkamdaki E 220 de herhangi bir sıkıntı yoktu (sağ dikiz aynasından baktığımı özellikle belirttim :-) ). Ağır ağır yavaşlayarak emniyet şeridine doğru yanaştım. Önümde seyreden herhangi bir araç olmadığına göre ya bir kuştu ya da benim plaka. Aerodan inip aracın önüne doğru yürüdüm. Evet işte olan olmuştu :)
Sanırım bir şeyler eksik :)
      Malesef manzara bundan ibaretti. Canım sıkıldı fakat yapacak bir şey de yoktu. Geriye dönüp parçayı arayıp aramamak konusunda karasız kaldım. Hem trafiği tehlikeye atmamak hem de parçanın sağlam olma ihtimalinin düşük olması sebebiyle parçayı aramaktan vazgeçtim ve yola devam ettim.
      Sanırım parçayı tam olarak yerine oturtamadım ve sağlam şekilde takamadım. Öyle ki parça başka türlü kanatlanıp uçamazdı. Parçanın fiyatı serviste malum olduğundan kendi Hirsch Performans ızgaramı yapma yoluna gittim.
Mat siyah.

      Dış çerçevesi mat siyah olan modeli tercih ettim. Izgarayı yurt dışından temin ettikten sonra daha önce BSR PPC cihazımın paketinden çıkan küçük BSR amblemini ızgaraya uygulamak için hazırladım. Tabanın daha iyi yapışması için bir adet Tofita şeker kutusunu kullandım. Abs kutuyu uygun şekilde keserek şekillendirdim ve kaliteli çift taraflı bant ile amblemle birleştirdim. Daha sonra aynı uygulamayı Hirsch amblemi için de gerçekleştirdim.
Tofita kutusu bu iş için uygun.


İşaretleyerek çalıştım.

Çok çabuk bitti.


Hirsch için de aynı işlemi yaptım.

Amblemi sabitleyerek çalıştım.

Bu kadar yeterli.


      Büyük ızgaranın ortasına orijinal Saab amblemini yerleştirdim.

Saab amblemi.

      BSR ve Hirsch amblemlerini uygun yerlere yine kaliteli ve dış ortamda kullanıma uygun olan çift taraflı bant ile ızgaraya sabitledim. Bantın atma ihtimaline karşı amblemleri şeffaf silikon ile arka taraflardan sabitledim.
BSR amblemi belki biraz gölgede kalabilir. 

Silikonla sağlamlaştırdım.


      Izgarayı tam ve emin olarak yerlerine oturtmak içinse tamponu sökmem gerekiyordu. Gerekeni yaptım :) Ön taraf birazcık dağıldı tabi haliyle. Ama bu gerekli. Tampona ızgaraları yerleştirdikten sonra bir kaç noktadan şeffaf silikonu yine ızgaralara uyguladım.
Liftte olmadan aracın altında çalışmak zor.

      Rahat çalışabilmek için de tüm bağlantıları söktüm.

Zor olsa da kısmen çabucak parçaları ayırdım.

      Hemen her türlü şeyde olduğu gibi tamponu da dağıtmak kolay, toplamak zor. Hele ki Hirsch yaylar aracı daha da yere yaklaştırmışken. Aracın altına vücudunuzu sokmanız imkansız ve işinizin yüzde ellisi de aracın altında :) Neyse ki yakın bir arkadaşım ızgaranın durumunu merak edip yanıma geldi de onun yardımı ile tüm bağlantıları çabucak yaptım.

      Farklı bir görüntüsü oldu.

Arka kısım siyah olacağından daha iyi gözükecek.

Fena değil.

      Açıkçası orijinal hali de çok şık. Ve onu da ayrıca bir takım yedek olarak saklıyorum tabi. Sanırım bu hali ile de güzel oldu. Hem yeni ızgaraya hem de diğer plastik aksamlara Gtechniq C4 uyguladım. Oldukça iyi bir ürün. Sanırım yeterince koruyucu olacaktır.

Plastik koruyucu nano kaplama.

Evet beğendim :)
      Biraz yorucu bir gün oldu. Benim için yorucu olduğu kadar zevkliydide. Malum "Allah'ın sopası yok!" şeklinde bir deyiş var. Bir önceki olaydan sonra bana verdiği mesaj sanırım daha yavaş olmam konusunda. Zaten yaşlanıyorum, daha duygusalım :-) Dolayısıyla mesajı net olarak alıyor, saygılarımı sunuyorum :):)

      Görüşmek üzere..

4 yorum:

  1. Mrb yazı için çok tşk hocam bütün yazılarını okudum diyebilirim =) kaç senedir nette dolaşırım ilk defa saab hakkında böyle kapsamlı yazı görüyorum ne kadar çok sevindim bi bilsen :D bu arada bendede 2005 vector var saab hakkında çok duygusalım =) arabanın arkasındaki yazılarıve ablem güneşten dolayı soyulmuş bunları nerden bulabilirim bi fikrin varsa çok makbule geçer...
    Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Amblemi orijinal istiyorsan ebay'dan temin edebilirsin. Orijinalliği önemli değil ise aliexpress.com'dan çok uygun fiyata bulabilirsin. Saab'ını güle güle kullanırsın umarım.

      Sil