11 Ağustos 2013 Pazar

Camlar İflas Ederse !


      Önce sol ön cam hemen arkasından sağ ön cam. Haberleşmişcesine üst üste iflas ettiler :)


      Sol ön cam zaman zaman açılmıyor, bir başka değişle tutukluk yapıyordu. Uygun bir zamanda bakarım deyip geçiştirdim uzunca bir süre. Ta ki otoparklara giriş-çıkış sırasında kapıyı açmak ve  bana bir şeyler söylemek derdinde olan insanlara kapıyı açarak cevap vermek zorunda kalıncaya dek :)

      Cam motoruna ulaşabilmek için 2 adet sabit vida ile dört adet sabit plastik klipsi açmanız gerekiyor.
      Vidalar el tutamağı altında. Tutamağı sökmek için iki köşesinden dengeli şekilde esnetlemilisiniz.
Tutamak kapağının altındaki vidalar.

      Vidaları gevşettikten sonra ise sol ya da sağ köşeden kapı kaplamasını esneterek yerinden söktüm.
Bu sabit klipslerden dört adet bulunuyor.

      Karşıma bir engel daha çıktı :) Kapı içi izalasyon köpüğü. Tam ismi bu değil muhtemelen ama işlevini karşılıyor. Bu köpük kenarları kendinden yapışkanlı, hafifçe çektiğinizde yapıştığı yerden sünerek çıkıyor. Ben biraz acele edince bu köpüğü birazcık ( yok biraz değil bildiğin komple) yardım.
İzalasyon köpüğü ve küçük yarık :)

      Artık cam motoru ve krikosu karşımızda.
      Motoru üç adet vida tutuyor. Ayrıca ilk kez yerinden sökülüyorsa hafif düzeyde yapışmış olacağında iç kenarlardan küçük düz bir tornavida ile gerdirmekte fayda var. Bu arada motorun güç kablosunu da unutmayalım.
Vidalar ve güç kablosu.

      Motoru sökünce gördüm ki hem motor hem kriko bağlantısı hem de ana mil nem almış ve hatta paslanmış. Bu nemin kaynağı büyük ihtimalle kışın kürenmeden Aeroya binerken içeri dökülen karlar. Her neyse, bir bakım kiti yardımıyla tüm nemi aldım. Motorun kartını da zarar vermeden temizledim. Mümkün olduğu kadar pası giderdim ve hareketli parçaları gresledim.
Nem bariz. 
   
Bakım kiti.


   
Motora ait kart.
      Motoru tekrar yerine dikkatlice özellikle dişler birbirinin karşısına gelecek şekilde yerleştirdim. Motor gayet iyi şekilde çalıştı. Söküm sırasının tersine tekrar parçaları birleştirdim. Camın kalibrasyonunu yaptım. O geceyi rahat şekilde geçirdim.
      Ta ki üç gün sonrasına dek !.. Yanımdaki arkadaşım sağ ön camı açtı. Sert bir çıtırtı geldi. Taş olabilir dedik. Yok yok taş değil küçük bir dal parçası galiba dedik. Tabi bunları derken camı bir kapatıp bir açtık. Her seferinde bir çıtırtı ve tıkırtı ile. Netice itibariyle cam kapanıp açılmaz hale gelinceye dek bu gaflet dolu hareketimize devam ettik. Cam krikosu sonunda iflas ettti.
      Sağ tarafı açtığım şekilde sağ kapıyı da söktüm. Manzara karanlık. Cam krikosunun ana rotorları ve taşıyıcı-kayıcı plastikler parçalanmış, cam teli tamamen yataktan çıkarak tahtalı köyü boylamış. Yapacak çok fazla bir şey yok. Yeni kriko takımı alarak eskisi ile değiştirdim.

Dağılan tel.

Dağılan rotor ve taşıyıcı-kayıcı plastik.


Yeni kriko.

Krikonun takılmış hali. Köpük yine dağıldı :)

      Kalibrasyonu da yaptım. Şimdi sıkıntısız olarak çalışıyor. Ama dert tasa biter mi? Yakın bir arkadaşım bu aralar nedense sana fazla masraf çıkarmaya başladı araç dedi. Bundan sonraki yazım malesef yine masraf dolu :) Şimdilik hoşçakalın.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder