6 Ekim 2010 Çarşamba

Kalbe Bahar Bakımı

Yazın bütün tozu, toprağına karşın bence iyi durumda.


      Malum bahar geldi çattı. Havalar kötüleşmeden ufak tefek bakımları bitirmekte fayda var. Boya, pasta, ciladan sonra bir de motoru kabaca elden geçireyim dedim.
Kaput açıldığında manzara çok da kötü değildi açıkçası.


      Orta düzey bir bakım ekibi işimizi görecek. Ekibi hemen oluşturdum.


      Kimler var bu ekipte;

-Yoğun yağ çözücü
-Çok amaçlı temizleyici (markası çok önemli değil)
-Yağlayıcı sprey (kontak sprey de kullanabilirsiniz. benim kullandığı her iki işi de gören cinsten)
-Plastik parlatıcı
-Metal parlatıcı
-Bilimum boyda ve özellikte fırça
-Mikrofiber bez (her zaman bolca herşeye lazım)
-Uygulama süngeri (parlatma işleminde kullanmak için)

      Şimdi diyebilirsiniz ki "orta ölçekte bir temizlik için bu kadar malzemeye gerek var mı?" Söz konusu motor temizliği ise kesinlikle gerek var.
      Yeni nesil motorlar her ne kadar derli toplu duruyor olsalarda özünde eski motorlarla neredeyse aynı oranda karışıklar. Yenilerin en büyük farkı bütün bu karışıklığın birkaç kapakla gizlenmiş olması. Dışarıdan bakarken gizleme, kamuflaj güzel. Fakat iş temizliğe gelince bütün karışıklık elinize geliyor. Bu durumda da bir bez ve bir kova su açıkçası işinizi görmüyor. Yapılabilecek iki şey var;

-Önce sağa sonra sola bakarak kimseye gözükmeden kaputu kapatmak;
ya da
-"Ulan İstanbul sen mi büyüksün yoksa ben mi" diyip bakım ekibini oluşturarak bir güzel yorulmak.

Hakikaten bende yoruldum bu arada :)

İlk işimiz motoru tozlardan arındırmak. Bunun için temiz bir bez kullanabiliriz. Yok o kadar uğraşılmaz derseniz uzaktan hava tabancasıyla basınçlı hava da tutturabilirsiniz. Tozlardan kurtulduktan sonra ufak bir analiz yapmalıyız. Neresi yoğun bakım istiyor, neresi hafif. Yani bol yağlı, üzerinde tortular bulunan yerleri tespit etmeliyiz. 

      Bu tespitten sonra yoğun bakım isteyen bölgelere yoğun yağ sökücüyü bolca sıkıyoruz. Yoğun yağ sökücü ektisini gösterene kadar da biz diğer yerlere geçebiliriz. 

      Elimizin ulaşamadığı noktalarda fırçaları kullanıyoruz. Fırçaylada ulaşılamıyor ise yağlayıcı spreyin ince ucunu kullanarak hafifçe yağlayıp bırakabiliriz. Yoğun yağ sökücüye yeterli süreyi tanıdıktan sonra yine fırçaları kullanabiliriz. Özellikle sert uçlu fırçalar iş görecektir. Bundan sonra temiz bir bezle tüm yüzeyi, kabloları ve diğer tüm aksamı silmeliyiz. Çözücü maddeler sıcakla birleşince ince bir zar halinde özellikle metal aksam üzerine yapışıp kalabiliyor. Dikkatli olun. Yağ sıkıntı yaratmaz en fazla toz çeker fakar diğer kullandığımız çözücü kimyasallar yapışıp kalalabilir.

Son olarak da metal kısımları metal parlatıcı, plastik aksamları ve boru, kabloları plastik parlatıcı ile silerek bakımı bitiriyoruz. Burada da dikkat etmeniz gereken nokta torpitolarda daha çok kullanılan parlak sprey parlatıcıları kullanmamanız. Sprey olanlar benim gördüğüm kadarıyla çok kalitesizler ve yoğun kimyasal içerdiklerini düşünüyorum. Özellikle bağlantı hortumlarına zarar verebilir zamanla. En azında bilindik bir marka kullanmakta fayda var.
Sonunda bitti. İnsanın içi açılıyor..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder