Jantlara Yaz Bakımı başlıklı yazıda belki dikkatinizi çekmiştir. Kaliperler pas içinde, çok kötü bir görüntü oluşturuyordu.
Bu kötü görüntüyü kaliperleri boyayarak ya da boyatarak giderebilirsiniz. Boyamak düşük masraflı ve eğlenceli fakat yorucu. Boyatmak ise masraflı fakat çok fazla emek gerektirmiyor. Seçim tabi ki size ait. Ben kendim boyamaktan yana karar kıldım. O zaman başlıyorum.
Çalışmanın emniyetli olması için aracı düz bir zemine park edip kendi krikosunu kullanarak aracı kaldırdım. Yine araca ait bijon anahtarıyla bijonları gevşettim. Küçük bir sorun ! Jantı araçtan ayıramadım. Bu genelde olabilecek bir sorun. Yüksek ısı, nem, ve uzun zaman sökülmeme gibi sebeplerle jant araçtan ayrılmayabiliyor. Aracı fazla sarsmamaya özen göstererek lastiğin kenarlarına birkaç tekme atarak sorunu çözdüm ve jantı araçtan ayırdım.
Jantın ayrılmama sebebi göbekte oluşan pas. |
Pasın yumuşaması için biraz beklemek gerekiyor. |
Yağ artıklarını balata spreyi kullanarak temizledim. Sonuç olarak temiz ve nispeten pürüzsüz bir zemin elde etmiş oldum. Aynı işlemi aynı sırayla esas boyayacağımız zemin olan kaliperlere de uyguladım. Ve sonra maskeleme yaparak boyamaya başladım. Maskelemeyi ne kadar geniş yaparsanız o kadar alakasız kısımları boyama ihtimalini düşürürsünüz. Ben az bir alanı maskeledim. Çünkü hava çok iyiydi ve rüzgar yoktu.
İç kısımları ince kağıtları üst üste sıkıştırarak maskeledim. |
Jantlar uzun süredir sökülmediğinden oldukça kötü durumdaydı.
İlk olarak Sx90 Plus la pasları yumuşatıp sildikten sonra Turtle Wax jant temizleyici ve jant fırçası ile temizlik yaptım. Gözle görülür şekilde sonuç verdi. Tabi basınçlı su olsaydı sonuç çok daha iyi olurdu.
ÖNCESİ |
SONRASI |
Renk gayet iyi. |
Bakım Ekibi :) |
Bu arada bu boya işleminden sonra yaklaşık olarak 8 saat aracınızı kullanmamanız gerekiyor. Hoşçakalın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder