3 Ekim 2012 Çarşamba

BSR ve SAAB


      Bir önceki yazının sonunda belirtmiştim Aero hafiften havalanıyor diye. Vizontele'de Deli Emin'in dediği gibi "şerrefsizim benim aklıma gelmişti" :)

      Özellikle chip tuning dendiği zaman hep aklımdan geçirirdim. Altı üstü bir yazılım neden bu kadar kapsamlı bir iş gibi algılanıyor diye. Şasi numarasının tanımlandığı bilgisayara indirilen küçük bir yazılım ya da küçük bir el cihazı ile yüklenen bir sistem olabilir derdim. Meğerse adamlar yapmışlar zaten :) Bizde hemen pek çok alanda olduğu gibi otomobil endüstrisi de pek gelişmiş değil malesef. Son senelerde yöneticiler ve girişimcilerden ziyade internetin her eve girmesiyle, kurumsal sitelerin artması, paylaşım olanaklarının sınırsız hale gelmesiyle birlikte insanlar pek çok şeyi öğrenir, bilgilenir oldular. Benim için PPC de onlardan birisi.
PPC

      PPC İsveçli BSR tarafından üretilen bir cihaz. Bu firma 1990 yılında kurulmuş ve kurulduğu günden bu yana performans geliştiricileri tasarlıyor, üretiyor ve geliştiriyor. 2003 yılından bu yana da PPC denilen tek tuşla aracınızın yazılımını (ECU yazılımı) güncelleyebileceğiniz bir cihaz üretiyorlar. İsveçli bir firma olarak ilk olarak Saab ve Volvo üzerinde uzmanlaşmışlar. Daha sonra bunlara VW grubu ve diğer markalar eklenmiş. Şu anda 30 dan fazla marka için hizmet sunuyorlar.
      Taşınabilir programlama cihazı (PPC Portable Program Carrie) çok pratik bir cihaz. Öncelikle aracınıza uygun cihazı (PPC2 ya da PPC3) satın alıyorsunuz. Bu cihaz içerisine aracınız için özel olarak geliştirilmiş olan  yazılım yüklenmiş olarak geliyor.
Kutu içeriği.

      Yapmanız gereken son güncelleştirmeleri internet üzerinden yüklemek ve cihazı senkronize etmek. Daha sonra aracınıza bağlayarak performansın tadını çıkarabilirsiz. Aero'da yazılımın yüklenmesi yaklaşık olarak 5 dakika 50 saniye sürdü.
Toplamda 5 dk. 50 sn. sürdü.

      Bu süre araçtan araca değişiyor. En mükemmel tarafı şu ki istediğiniz anda aracın orijinal yazılımına geri dönebiliyorsunuz. Cihazı tekrar araca bağlayarak "orijinal yazılıma geri dön" demeniz yeterli. Cihaz 2 yıl garantili. Ayrıca 2 yıl boyunca tün yazılım güncellemelerini de ücretsiz olarak indirebiliyorsunuz internet konsolu aracılığıyla.
      Aero BSR verilerine göre 248 Bg. ve 388 Nm. tork değerlerine ulaştı.
BSR nin dyno değerleri.

      Net olarak performansı deneyemedim fakat ilk izlenimim 0-100 de çok çok fazla bir katkısı yok gibi, belki 1 sn. kadar düşmüştür. 1 sn. de önemli bir rakam fakat özellikle ara hızlanmalarda 2800-4000 devir arasında gücün arttığını çok açıkça hissedebiliyorsunuz. 100 km.den sonra araç dişlerinizin ortaya çıkmasına sebebiyet veriyor. Tatlı bir sırıtışla yola devam ediyorsunuz :)

      Ben cihazı Ongun Bey'den satın aldım ve çok memnun kaldım. Kendisiyle yüz yüze görüşemesemde satın alma aşamasında çok yardımcı oldu sağolsun. Kendisinin internet adresi http://bsrturkiye.com/.
      Ayrıca ilginçtir ki yakıt tüketimi de düştü. Böyle cihaz dostlar başına ne diyeyim :) Hoşçakalın.

4 yorum:

  1. ben de volvom için istiyorum, yaklaşık fiyatı nedir bu cihazların?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ongun@bsrturkiye.com adresine şasi numaranızı gönderirseniz, sizinle irtibata geçilecektir...

      Sil
  2. hocam baktımda site kapalı mesaj'da attım var mı bi fikrin ? nerden temin edeceğiz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka bir şirket ya da kişi getiriyor olabilir. BSR'nin kendi sitesinde Türkiye satıcısı mevcut:

      http://en.bsr.se/contact/dealer/610

      buradaki iletişim bilgilerini bir deneyin isterseniz.

      Sil