7 Aralık 2013 Cumartesi

Yeni Aero'da Ne Yeni?

   
      Saab tekrar üretime geçti. 2014 model 9-3 Aero üretim bandından çıktı. Peki bu araçta ne yeni?
      Benim dikkatimi çeken ön koltuklar ve kafalıklar. Tamamen değişmişler. Görüntüsünü açıkçası sevmedim. Ama teknolojisinin farklı olduğu konuşuluyor.

Yeni 9-5'den de farklı.

Yeni koltuklar.

Arkadan görünüm.


Güzel mi?

      Saab'ın bu yeni koltuklarını büyük bir ihtimalle Lear üretiyor. Bu Amerikalı şirket dünyadaki en büyük koltuk, kılıf ve ekipmanları üreticilerinden.  Lear'ın Tollhattan'da bir üretim tesisi ve ofisi mevcuttu. Lear Türkiye'de de faaliyet gösteriyor. Benim bildiğim kadarıyla Bursa'da hem Serbest Bölgede hem de organize sanayide faaliyetleri mevcut. Bir aralar yerli koltuk üreticisi Orhan Holding'le ortak çalışıyorlardı. Yine gereksiz bilgileri atlayalım.

Lear Corporation

Lear Türkiye

      Bu yeni koltuk SAHR2 (Saab's Active Head Restraint)'den farklı bir çalışma prensibine sahip. SAHR2 sadece aktif kafalıklardan ibaretken bu yeni koltuk kaza anında hem kafalıkları hem koltuğun zeminini hem de sırtınızın temas ettiği bölgeyi bağımsız olarak hareket ettirebiliyor. Böylelikle kaza anında bel, boyun ve kafa yaralanmaları çok daha az hasarla atlatılabiliyor. Pek çok marka bu yeni koltuk sistemlerini kullanıyor. Fakat sanıldığı gibi bu sistemler salt olarak otomobil markalarına ait değil. Tedarikçi olan Lear gibi şirketler ile üreticilerin ortak patentli ürünleri.

Eski ve yeni.

      Yeni koltukların teknolojisi bir yana tasarımı Saab'a hele hele bir Aeroya yakışır değil. Yan destekler ölmüş, sportifliğin yerini düz, gereksiz derecede donuk bir tasarım almış.

      Diğer dikkatimi çeken yenilik ise motor kapağı. Malesef içimden geçeni tam olarak yazmalıyım: FACİA! Bu kadar kötü bir tasarım sanırım Çin ya da İran otomobillerinde dahi yok.
Çinli Geely Emgrand.

İranlı Samand.

İsveçli Saab !...



      (Hava filtresinde de bir değişiklik var sanırım.)

Eski Turbo ve Yeni Turbo kapaklar.

      Bunlar sanırım aceleye gelmiş küçük değişiklikler. Bende bunları gördükçe kendi Aeromu daha da çok seviyorum :) :) İyi haftasonları.

4 yorum:

  1. Sayin Arkadasim
    Yaklasik 5-6 senedir Saab 9-3 ile ilgilenmis olsam da, piyasadaki "aman abi alma parca problem, servis problem" laflarinda da etkilenerek tercihimi Accord 2.4 olarak kullanmistim. Ancak yurt disina giderken sattigim bu aracima denk, ozellikle de icime sinen tek araci ikamet ettigim Istanbul'da ve 9-3 aero olarak buldum. Kismet olursa bugun gidip araci gorerek ve tabii ki servisinden de kontrol ederek almayi dusunuyorum. Yazma nedenime gelince; harika bir blog yapmissiniz, herseyden once sizi tebrik etmek istedim, ikinci olarak da blog'unuzda belirttiginiz hususlara da dikkat ederek, ileride deneyimlerinizden faydalanmak adina sizden yardim isteyebilirim.
    Saglicakla kalin
    Huzur icinde arabalarimizi kullanacagimiz, herkesin birbirine saygili oldugu, kazasiz gunler dilerim.
    Saygilarimla
    Ahmet EROL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Bey iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Umarım siz de bir Saab kullanıcısı olmuşsunuzdur. Fırsat buldukça birşeyler yazmaya devam edeceğim.
      Otomobil ve Saab aşkımıza!...

      Sil
  2. Mrb bende şöyle bi netten video larına baktımda artık şu iç konsol değişmesi lazım kaç senedir hep aynı aslında dış kasada değişse hiç fena olmaz aradan 6 sene geçmiş artık vakti bence gelmiş şu GM firması eline saabtan çekse süper olurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten eskimiş olsada bence çok güzel. Tabi ki 2006'ya kadar olan konsoldan bahsediyorum. 2006 ve sonrası konsolda ruh yok, estetik yok ve dahası Saab detayları-orijinalliği yok. O şekilde yenilenecekse yenilenmese de olur bence :)

      Sil