6 Kasım 2014 Perşembe

Söz Bitsin Biz Devam Edelim!

     
      Madem zamanım var o zaman SAAB başına ! :)

      Hazır izindeyken şu Aero'nun gönlünü alalım. Çok ihmal ettik uzun zamandır. İhmalden kastım da bol bol tozlu kaldı yıkanamadı, yanlış anlaşılmasın :)
      Malum kış geliyor hatta pek çok yörede geldi çattı bile. Kışlık lastikleri takma vakti. Tabi lastikleri takarken yine bir bakım şart. Öyle boş boş sök tak olmasın, mutlaka bir şeyler yapılsın.
      Daha önce kaliperlere bakımı yapmıştık. Güzel de olmuştu. Fakat burada beni rahatsız eden bir yer daha vardı. Poryanın dış kısmı. Tamamen paslı bir halde. Dışarıdan bakıldığında çok rahatsız ediyor. Kimi? Muhtemelen sadece beni. :) Çünkü dikkatli bir gözden başkası orayı farketmez. Yine de güzel ve basit bir uğraş ve Aero için değer.
     
Poryanın dışarıdan görünümü.
Poryanın jantsız görünümü. 

      Biraz dayanıklı olmasını istediğim için standart bir boya kullanmadım. Metal boyası konusunda yüksek yeterliliğe sahip Hammerite kullandım.

Ben pürüzsüznü tercih ettim. 

      Hammerite hem renk seçeneği açısından zengin hem de dayanıklı. Firma, boya tabancası ile yapılan uygulamalar için 8 yıl paslanmazlık garantisi veriyor. Ayrıca bu ürünü kullanmak için çok fazla yüzey hazırlığına da gerek yok. Direkt pas üzerine de uygulayabiliyorsunuz. 
      Ben pürüzsüz olanını tercih ettim, bir de çekiçlenmiş görüntülü olanları var. 

Rengi, tonu tam istediğim gibi.

      Aslında bu ürünü tek kat sürmek yeterli. Fakat ben ikinci katta biraz değişik bir görüntüsü olsun diye boyayı fırça ile sürmedim. Yoğun olarak poryanın üzerine bıraktım ve hafif hafif poryayı döndürdüm. Amacım biraz akan bir görüntü oluşturmaktı. Bazı yerlerde çok da güzel oldu.

Eski halinden çok daha iyi.

      
Pastan çok daha iyi. Beğendim :)

      El değmişken bir de lastik aksama bakım yaptım. Özellikle açılır tavanın lastikleriyle kapı fitillerine bunu her sene yaz ve kış geçişlerinde iki kez yapıyorum. Bu hem lastiklerin ömrünü uzatıyor hem de özellikle yazın sesi kesiyor. Eğer yaz günlerinde biraz eğimli hatta çapraz eğimli bir zeminde aracınızı yavaş hareket ettirirken sinir bozucu bir gıcırtı duymak istemiyorsanız bunu kesinlikle yapın.

  
Yardımcı malzemelerle birlikte.


      Svitol marka silikon sprey kullandım. Piyasada başka markalarda var. Önemli olan silikon sprey olması. 

Kapı eşiklerinde de kullanabilirsiniz.


      Ben küçük bir kabın içerisine silikon spreyi sıkıyorum daha sonra fırça ile isteğim alana uyguluyorum. Siz ister bu şekilde ister direkt yüzeye sıkıp üzerinden fazlalıkları bir bezle alarak uygulayabilirsiniz.

      Küçük onarımlar devam ediyor. Varsın onlar da sonraki yazılara. Yeni yazıda görüşmek üzere.

      (NOT: Bana e-posta ile ulaşmak isteyen arkadaşlar için malesef şu anda e-posta kullanamıyorum. Bloga yazarsanız geç de olsa bir cevap yazarım.)








                                      



      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder