8 Mart 2020 Pazar

Bakıma Kaldığımız Yerden Devam Edelim



Bu sefer tek kalem iş yapalım. Malum acelemiz yok.


      Sorunumuz ön tampon plastik koruma şeridindeki çizik.

Otopark duvarımız sağ olsun.


      Tampondaki bu parçalar aracın tasarımına dair eklemeler. Aynı zamanda ufak tefek sürtmelerde, temaslarda tampon boyasının zarar görmesini önlüyorlar. Tasarım kısmına bir şey söylemeyeceğim. Fakat koruma kısmında ben yokum. Açıkçası bu parçanın zarar görmesindense tamponun çizilmesini, esnemesini ya da boyasının kalkmasını tercih ederim.

      Parçayı bu haliyle bir kenara atmak açıkçası çok anlamlı değil. Yedeği var fakat çıkan parçayı ne yapacağım? Atsam yazık, satsam olmaz. O zaman kendimizce tamir edelim. 😀

      Aslında tamiri zor değil. Kırık ve benzeri bir hasar olmadığından detaylı bir malzeme, ekipmana gerek yok. Zor olan şu; parçanın üzeri gözenekli bir yapıya sahip. 😟

      Burada dikkat edeceğimiz şey parçayı ayna gibi parlatmamak. Derin çizik kısımların ana yönünü tamamen ortadan kaldırmadan önce 3000 kum su zımparası ile plastiğin sertliğini yani durumunu kontrol ettim. Üzerine bir kat hafif 2000 kum su, en son yine tek kat 1500 kum su zımparası ile uygulamayı bitirdim. Aslında belki 1500 lük zımparaya da gerek yoktu. Dikkatinizi çekmiştir zımparaları ters sıra ile kullandım. Çünkü parçayı parlatmayacağız. Az aşındırıcıyla başlayarak parçadaki derin çiziklerin üzerini, çapaklarını düzeltmiş olduk. Çizikleri tamamen alırsak dokuyu tamamen pürüzsüz hale getiririz.

İşaretli pürüzlü kısımların seviyesinden aşağı inmeyeceğiz.


      Üzeri puslu olsa da fazlasıyla düz olacağı için dikkat çeker. Ayrıca alt ve üst taraftaki tampon içerisine eğimli kısımlar da düzelir. İyi olmaz.


   

Öncesi


Sonrası


      Çizik halinden daha iyi. Bunu daha sonra vakit olduğunda geliştireceğiz. Detayı o geliştirmenin yazısına kalsın.

      Bu mini onarımla birlikte far korumayı da yeniledim. Japon abilerimizin bir kaç ürününü almıştım. Onlardan Soft99 Nano Hard Clear'ı da farlara uyguladım. Uygulaması kolay. Far üzerinde bir katman oluşturuyor fakat bakalım kullandıkça nasıl olacak.

Soft99 Nano Hard Clear


      Bir sonraki yazıda görüşürüz. 👋
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder