13 Aralık 2012 Perşembe

Servisten Dönüş


      Aero servisten çıktı. Herşey eskisi gibi. Bir eksikle.
      Sadece sağ far yıkama memesi de kırılmış ve servisin elinde bulunmadığı için daha sonra gelecek. Mecburen bekleyeceğim.
      Aracı servisten teslim aldığımda saat 18:10'du sanırım, işlemleri bitirip servisten ayrılmak üzere aracıma bindiğimde SID de dış ortam sıcaklığı yerine "---" şeklini gördüm. Hemen servisteki arkadaşları uyardım. Gelip baktılar. Bir temassızlık olduğunu söylediler. Bir iki deneme sonrası ekrana ısı değeri bir geldi bir gitti. En sonunda ise -40 olarak bir değer geldi :) İlgilenen arkadaş "abi mesai bitiyor istersen far yıkama için getirdiğinde bakalım, düzgün şekilde yapalım, baştan savma olmasın" dedi. Bende tamam dedim, sonuçta çok da önemli değil diye düşündüm.
      Güzel İstanbul'da 2 saatlik bir çile yolculuğundan sonra eve ulaşabildim. Ertesi sabah erkenden tatil için yola koyuldum. Ben araçta her zaman klimayı otomatik konumda kullanıyorum, SID üzerinden açılışla ilgili ayarları da kendime göre ayarladığım için araçta seyehat eden diğer kişilerin bir talebi olmadığı sürece hemen hemen hiç aracın klimasıyla oynamam. Fakat bu sefer çok farklı bir durum söz konusu oldu. Araçla hareket etmemle birlikte klima garip şekilde çalışmaya başladı. Bir normal fonksiyonda üflüyor, bir sıcak, bir ılık üflemeye çalışıyor :) Tahmin edebileceğiniz gibi dış ısı sensöründen kaynaklanan bir sıkıntı. Klima tam otomatik modda çalışırken hem araç içerisindeki ısı sensörünü hem de dışarıdaki ısı sensörünü kullanıyor. Doğal olarak dışarıdaki çalışmayınca da saçmalıyor. Uzun yolculuk sebebiyle hemen klimayı tam otomatik moddan çıkardım. Ayarları elle yaptım.
Üç tire :)

      Seyehat biter bitmez içim içimi yedi. Duramadım ve hemen aracın altına yattım. Dış ısı sensörü küçük plastik bir muhafaza içerisnde aracın ön spoilerinin tam üst orta kısmında bulunuyor.
Çinliyseniz ellerinizi kenardan sokarak çalışabilrsiniz :)
      Siemens marka bu sensöre dışarıdan ulaşıp müdehale etmek neredeyse imkansız. Kablolarına da öyle.

Üreticisi Siemens

      Durum bu olunca spoilere bağlı olan rüzgar plakasını tamamen sökmek gerekli. Gerekeni yaptım :) Sıkıntının sebebi sensöre bağlanan jack uçlarının açılması. Sağa ve sola doğru açılmışlar ve genişlemişler.

Kablolar yıkama sisteminin borularına monteli.

      Böyle olunca da temassızlık yapmış sanırım. Uçları zarar vermeden nazikçe birleştirdim ve yerine taktım.

Sağlam şekilde oturdu.

      Dış ısı göstergesi artık çalışıyor. Tabi klimada tam otomatik modda olması gerektiği gibi. Küçük de olsa bir sorunu halletmiş olmanın huzuru ile uyuyabilirim artık :)
Hava sıcak :)

      (Ayrıca iyi ki yapmışım bunu. Tamirat sırasında sağ sis farı lambası da değişmişti. Koruyucu kapağını takmayı unutmuşlar sanırım serviste. Bunu gördüğüm iyi oldu çünkü yoğun yağışlı günlerde sis farı buradan nem ve su alabilir. Servise uğradığımda bunu da taktırayım.)
      Sonraki yazıda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder