26 Ekim 2014 Pazar

Uzun Bir Aradan Sonra Tekrar SAAB !

   
      Merhabalar, uzun zamandır yazı ekleyemedim. Biraz iş yoğunluğu, biraz tembellik. Bir de Aero'yu eskiye nazaran daha az kullanmam buna sebep.
      Küçük bir yazı ile başlayayım. Konu basit ama önemli ve güvenli.

      Fren balataları. Ben Aero için çoğunlukla Ate kullandım. Bir kez mecburiyetten Bosch, 2 kez de o zamanlar Gökşenler taktığı için Textar kullandım. Bunlar içerisinde benim 1 numaram Ate.
      Fren sisteminde önemli olan ön frenler, dolayısıyla da ön balatalar. Çünkü frenlemenin büyük kısmını ön fren sistemi yapıyor. Arka frenler ise daha çok ön frenlere yardım ediyor. Disk, kaliper, pistonlar ve balata fren sisteminin ana elemanları diyebiliriz. Bunların bütünü emniyetli bir duruş sağlıyor. Her neyse geleyim diyeceklerime;
      Ön balatalarım ömrünün sonuna gelmişti. Yağ değişimi yaparken balataları da değiştireyim dedim. Gel gelelim Ramazan ustada Ate yokmuş. Bende benim yedek Ate'leri evde unutunca Ramazan ustanın tavsiyesi ile Ferodo ile tanışmış oldum. Ferodo, İngiliz bir fren ve ekipmanları üreticisi. Aslında Federal Mogul markası olması sebebiyle de bir Amerikan şirketi. (bkz. Emperyalizm) Çok eski bir firma ve fren konusunda büyük markalardan bir tanesi.
      Gel gelelim denedik memnun kaldık mı. Sayılır ! Aslında frenleme konusunda bir sıkıntı yaşamadım fakat balata tozu çok fazla ve ilginç şekilde toz pembe, bordo renk arasında bir tonda.
Özellikle aralara giren tozlar zor çıkıyor.


      Ayrıca bu toz diğer balatalara göre biraz daha zor çıkıyor. Ses falanda yapmadı fakat bu aşırı ve garip renkli toz beni rahatsız etti.

Her açıdan farkediliyor.

      İlk fırsatta tekrar Ate dönüş yapacağım.
      Peki neden Ate;

      - Neredeyse hiç ses yapmıyor,
      - Balata tozu nispeten daha az,
      -Tutunma gayet iyi.

      Boş bilgilerden bahsetmişken Ate'de bir Alman markası, aynı zamanda Continental Ag denen meşhur ve kocaman grubun üyesi.
      Daha önce mecburiyetten kullandığım Bosch'dan memnun kalmamıştım çünkü hem ses yapıyor, hem de fazla toz çıkarıyordu. Bunun üzerine çok da çabuk bittiler. Aero için uygun değiller.
      Textar'dan da memnundum. Malum o da Pagid ile kardeş meşhur bir Alman markası.

      Son sözü söylerken içinize de kurt düşüreyim. Yukarıda adı geçen tüm markaların sahteleri-taklitleri piyasada malesef mevcut. Özellikler Ferodo ve Ate'nin. Bizim bu konuda yapabileceğimiz iyi, tanıdık, güvenilir insanlarla-kurumlarla çalışmak sadece.
     Küçük küçük hazırladığım yeni yazılarda görüşmek üzere hoşçakalın.

5 yorum:

  1. Merhaba,
    Birkaç soru için size ulaşabileceğimiz bir e-posta adresi var mı?
    Saygılar, selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Musa Bey merhaba, malesef şu anda e-posta kullanamıyorum. Özel değilse buradan sorabilirsiniz.
      Görüşmek üzere...

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Ben de bir aero sahibi olmak istiyorum fakat özellikle bakım ve parça konusunda gözüm korkuyor. "Yeni başlayacaklar için Saab" gibi bir konu yazarsanız müteşekkir olurum.
    Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Musa Bey umarım vaktim olur. Açıkçası çok vaktim olmuyor.
      Ama buradan kısaca şöyle söyleyeyim;
      otomobilinizle uğraşmak hoşunuza gidiyorsa, cumartesi ya da pazar gününüzü otomobilinizle ilgilenerek geçirmekten hoşlanıyorsanız yedek parça ve bakım sizi korkutmasın.
      Yok ben sadece kaliteli, donanımlı, performanslı bir araç olarak düşünüyorum, benzinini koyar, yılık bakımını yapar binerim uğraşamam derseniz SAAB size göre değildir.
      Hoşçakalın.

      Sil