Yavaş yavaş bakıma başlayalım.
Tamponlardaki küçük sürtmeler için yapacak bir şey yok. Aero doğru boyacıya gidip ilgili yerler ve her seneki gibi ön spoilerimiz boyandı.
Genel boya çizik düzeltme ve boya koruma içinse bu sefer Tokyo Garaj'ı tercih ettim. Zaten büyük ihtimalle son kez dışarıda boya koruma yaptırmış oldum. Merkez bölgelerdeki boya kalınlıklarında bir sıkıntı yok fakat köşeler, kıvrım bölgeleri artık sınırda. Hatta ufaktan astar açılmaları da başladı. Bunun genel olarak üç sebebi var.
Biraz parlatmak lazım... |
Birincisi çok fazla çizik giderme yapılmış olması. Dile kolay tam 9 kez dışarıda uygulayıcıda, 3 kez de kendim yapmışım.Toplam 12. Buna bölgesel yapılanlar dahil değil. Vay anasını...
İkincisi biraz bilinçsiz, biraz da endüstriyel olarak çalışılması. Dikkat etmişsinizdir en iyi, özenli, butik vs. de deseniz yapılan iş çok hızlı. Her panel bölge boya kalınlığı ayrı ayrı ölçülecek, her panelin çizik hasar değerlendirmesi yapılacak ve her panele özel sünger-taban, pasta, makine, devir kullanılacak. Bakın daha ön hazırlıktan (yıkama, kurulama, maskeleme, kil, temizlik vs.) bahsetmedim bile. Dışarıda yaptırırsanız öyle bir işçilik ve zaman bolluğu malesef yok. Çizik çok ve boya-cila sertse kalın pasta, sert keçe, standart rotary makine; çizik az, boya-cila normalse ortalama malzeme rotary makine. Çizikler, yıpranmalar bölgeselse biraz daha özenli çalışma, orbital makineyle bitiş. Dışarıda boya çizik düzeltmenin kaba özeti bu.
Üçüncüsü bir önceki maddeyle ilişkili. Aeronun boya ve cilası genel olarak sert. Çizik yoğun olduğunda işi yetiştirebilmek için en sert pasta, yüksek devir, rotary makine ve sert süngerle çalışılıyor. Sonuç olarak boya ve cila daha fazla aşınıyor.
Anlattığım kadar mıymış? |
Gülü seven dikenine katlanır. 😃 Siyah arabanız varsa parlayacak. Bu böyle. Kalp atacak.😃
Çok şükür bu sene de parladık. |
İyi iş. |
Boya, pasta, cila işlerini bitirdiğimize göre diğer işlere geçelim.
Amblem gevşemişti. Onu sabitledik.
Artta kalanlar temizlenmeli. |
Göründüğü kadar kolay değil. Tekrar yapıştırırken ilginç şekilde insanın elleri titreyiveriyor. "Yok bir dakika, hayırrrr, lannnn" diye devam ediyor hayıflanma. Hele yanınızda birisi varsa iyice suyu çıkabilir işin. "olmadıııı, biraz kaldır, biraz indir" eksik olmaz. Allahtan ben yalnızdım. Hizalı yapıştırma önemli. Diğer önemli kısımlar ise,
--- Dış hava koşullarına dayanıklı, mümkün olduğunca ince ve kaliteli bir çift taraflı bant.
İyi bir maket bıçağı işinizi görür. |
--- Bandın yapışacağı her iki yüzeyinde bant artıklarından arındırılması ve iyice temizlenmesi kritik. Ben yapışkan temizleyici kullandım ama şart değil. Son silme için mümkünse temizlik tineri ya da saf alkol kullanmanız iyi olur.
Yapışkan temizleyici kullanabilirsiniz. |
--- İlk yapıştırma anında sıkılmadan en az 1-2 dakikalık yoğun baskı uygulayın.
--- Bir de yapıştırma sırasında havanın ve yüzeylerin soğuk olmaması gerekiyor.
Yamuk diyenle kavga ederim 😄 |
Her yıkamada kontrol etmekte fayda var.
Arka tampon altı plastik kısım uv ışınları ve daha çok kötü yıkama solüsyonları, şampuanlar nedeniyle rengini az da olsa kaybetti. Aslında rengini kaybetse iyi, dokusu da zarar gördü.
Kimyasalını sevdiğimin oto yıkamacıları... |
Burayı şimdilik kozmetik olarak düzeltip bıraktım. En temel ve basit şekilde temizliğini şampuanlı su, alkolle yapıp üzerine iki kat tampon boyası ile boyayarak kurumaya bıraktım.
Temel ekipmanlar. |
Bozulan dokuyu bu boyalarla tamir edemezsiniz fakat siyah rengin kapatıcılığı sayesinde neredeyse farkedilmeyecektir.
Eskisi. |
Yenisi |
İyi gibi. |
Basınçlı su ve kötü şampuanlar çok çabuk bu boyayı bozarlar. Uygulaması basit, maliyeti düşük olduğu için her 4-5 ayda bir yenilenebilir. İş görür.
İlk olarak bunlarla başladık. Daha yapacak iş çok, zaman az. Bırakmayız. Devam edeceğiz.
👋👋
döktürmüşsünüz yine elinize sağlık
YanıtlaSilTeşekkür ederim.
Silhala sosyal medya kullanmıyor musunuz
YanıtlaSilkullanıyorsanız saabtürkiyeofficial a bekleriz
(instagram-facebook)
Malesef sosyal mecralarla tek ilişkim bu blog.
Sil